Thursday, December 22, 2011




Wednesday, December 21, 2011

happy for you...my lovely nooona!!!!



Hanya doa mengiringi diri mu my nooona...selamat dirahmati, selamat berbahagia fid dunnia wa akhirat...










Sunday, December 18, 2011

::..gr0w up..::




I want to grow up..i don’t want to be an immature person..i don’t want to be so childish and waste my

tears just because of a small things,

I want to be a mature person,think like a woman,not like a girl…

I want to be a tough woman,but..

Though I’m 20…I still the same..

Nothing is changed..

So,sorry for those who think I’m not mature.












Friday, December 9, 2011

::..s3paTah 2...::




Yes it is…but actually to change our bad behaviour isn’t a simple and easy thing.it needs more effort and take much time…there’s nothing that ‘datang bergolek’ if we didn’t strive for it…what I want to say here is…just give me some time to build my own personality and to be a good girl.


Thursday, December 8, 2011



::..30 PeRKaRA TentAng WanITA..::





1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata

,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.


2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).


4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.


5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya

dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisa
n adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.


10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.


13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.


15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah
aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicin
tainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!


22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.


26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa

shashawana says:..almost 55% of this statement is match with me..but the others are not..i do agree with statement no.13...:P




Monday, December 5, 2011

::eating::

p/s:..it’s ur life n ur body..so,don’t care about others saying..just eat If you want to eat and continue ur diet as u want.



Sunday, December 4, 2011

::pErkara mErosakkAn OtAk::







10 perkara yang merosakkan otakkkk??????

Sebelum ne aku pernah jugak buat entry lebih kurang macam ne..entah napa aku suka sangat topik2 camni..hehe, entah-entah aku bakal jadi pakar psy tak?mula la maw daydreaming…ish2..xpatut..actually aku tulis entry ni sebab ni versi yang lain…ni kira lebih logik la kowt..let’s check it out..

1.tak ambik sarapan

Otak ne organ paling penting dan banyak gunakan tenaga yakni 25 % dari keperluan badann..banyak kan..kalau kita x ambik sarapan,.paras gula dalam darah akan jadi rendah dan ada gangguan bekalan nutrisi ke otak.Lama kelamaan sel otak akan mati dan the result is… otak kurang aktif pada hari tu..

2.ecxessive intake of fo0d

Kadang-kadang kalau stress,sedih mesti orang suka makan banyak kan…especially ladies..memang agak heaven la jugak kalau makan banyak..akan tetapi..korang-korang tahu tak apa kesan dia pada otak?tak tahu kan…sebenonye..kalau kita ambik makanan terlalu banyak,,,pengaliran darah akan lebih pada perut dan usus untuk membantu sisitem pencernaan..da tu,otak pula dapat bekalan darah yang kurang la sebab majority darah ke organ pencernaan kan…last2,mulalah kita rasa mengantuk semacam,malas dan hilang focus..yakni,jadilah kita seperti GARFIELD.

3.sm0king

Seperti yang semua orang da tau..merokok ne sangat la dangerous..jangankan kepada si perokok..penghidu asap rokok pun bahaya tau..malah lebih berisiko..asap rokok yang mengandungi banyak racun ne boleh membunuh banyak sel-sel otak.

4.ecxessive intake of sugar

Perkembangan otak yang sihat akan terganggu kalau kita ambil gula dalam amaun yang berlebihan.Ini kerana ia akan ganggu penyerapan protein dan nutrisi.

5.Hidu udara yang tercemar

Yang ni samalah dengan menghidu asap rokok..

6.Oversleep

Haa..yang ni hobi aku ni…tidur..best..tapi rupanya tak ok.Tidur ni bagus untuk kesihatan kita,tapi kalau da berlebihan sangat,mesti kita jadi malas,m0ody jak sehari suntuk kan..mulalah muncung panjang sedepa.

7.Tidur dengan menutup muka

Kalau tidur tu elok-elok la sikit.Janganlah bertiarap atau tutup muka dengan bantal sebabnya..ni mengakibatkan karbon dioksida terkumpul dan disedut semula semasa bernafas dan kuranglah kandungan oksigen.

8.Kurang berimaginasi

E’eh..rupanya berimaginasi ni bagus la kan..tapi janganlah jadi mat jenin plak..asyik berangan.Berimaginasi ni sebenarnya membina dan mengasah otak kita.

9.Jarang berfikir

N I pun sama huraian dengan yang atas ni la ea

10.Tidak membaca al-Quran

Al-Quran terlalu banyak kaifiat bila membacanya..ayat-ayat dalan kitab suci ni terlalu banyak keistimewaannya dan antaranya ia mampu membuatkan otak kita lebih cerdas.

::...mY $0nG...:::

nuffnang ad